Reference na področju feldenkraisa | Gibanica

Reference

Reference

Feldenkrais | Reference

 Kombinacija pilatesa in feldenkraisa je idealna, boljše počutje, bolj elegantna drža sta le dve od prednosti, ki bi jih izpostavila.

Ste kdaj poskušali približati hromemu ples, gluhemu zvok in slepemu barve? Ste kdaj poskušali začutiti sibirski mraz v sončni pripeki najtoplejšega poletnega dne? Nekaj podobnega je, če bi hoteli v stavku ali dveh predstaviti metodo feldenkrais. Na pogled zelo pasivna in morda nezanimiva vadba, sestavljena iz različnih lekcij, a po nekaj obiskih že zna postati del nas, predvsem za tiste z občasnimi ali kroničnimi bolečinami. Vpliva na naše počutje, izboljša držo in seznanja nas z delovanjem lastnega telesa. Po nekajmesečni skupinski vadbi feldenkrais lekcij sem poskusila še individualno vadbo, ko sem lahko občutke svojega telesa delila še z inštruktorjem, dobila povratne informacije, pojasnila ter nekatere potrditve. Kombinacija pilatesa in feldenkraisa je idealna, saj poleg dela z globokimi mišicami, ki jih spoznavam na pilates vadbi nežno proučujem svoje telo še na drugačen način. Vse dobljeno znanje uspešno prenašam v vsakdanjik, od bolj pravilne in pokončne drže pri delu z(a) računalnikom do krepitve globokih notranjih mišic, na katere pogosto pozabljamo. Boljše počutje, bolj elegantna drža sta le dve od prednosti, ki bi jih izpostavila.

V zadnjih sedmih, osmih letih sem obiskala kar nekaj pilates vadb, pod vodstvom različnih inštruktorjev-učiteljev, od katerih najbolj izstopa Žiga Tolič. Zanj je pilates način življenja, nekaj kar je izbral s srcem, v kar popolnoma verjame in ne samo to. Njegova želja je, da to postane tudi del našega vsakdanjika. Predajanje znanja, spremljanje našega napredka mu je pomembnejše od polne dvorane. Vadbe potekajo v majhnih skupinah, ne glede na to ali se odločimo za pilates na blazinah ali pilates na napravah, tako da se lahko skoraj v celoti posveti posamezniku. Tudi skupinske feldenkrais vadbe potekajo podobno in so čudovita prepriprava za individualno obravnavo, saj tako on kot mi sami bolje spoznamo in občutimo kateri delim delom telesa bi bilo dobro nameniti več pozornosti.

Žiga je našel svoje poslanstvo v spoznavanju in raziskovanju delovanja človeškega telesa, ki mu predstavlja velik izziv. Vsa dosedaj pridobljena znanja stalno dopolnjuje in nadgrajuje, vključno z novimi tehnikami in pristopi. Zanj pilates ni le vadba, pilates je način življenja

Katarina Krč

Prva zelo opazna razlika se je pokazala že takoj po lekciji, in sicer v avtu. Komaj čakam na svojo naslednjo lekcijo.

Prvo lekcijo feldenkraisa sem doživljala z mešanimi občutki. Ni mi bilo jasno, kako bodo te mali gibi pomagali mojemu telesu. No, prva zelo opazna razlika se je pokazala že takoj po lekciji, in sicer v avtu, kjer sem ugotovila, da je moja drža nenadoma tako pokončna, da sem morala poravnati vzvratno ogledalo. Tudi pri vajah rotacij na pilatesu sem opazila viden napredek .

Komaj čakam na svojo naslednjo lekcijo. Le kaj mi bo dala tokrat?

Manca Cankar